• Please insert widget into sidebar Customize Left Home 5 in Appearance > Widgets
  • Please insert widget into sidebar Customize Righ Home 2 in Appearance > Widgets
highlight-id-DbOdCSoefsg-unsplash

Zara – ten sklep na pewno jest Ci znany. Ta słynąca z szybkiego reagowania na trendy sieciówka, posiadająca w swoim asortymencie niezwykle ciekawe propozycje, często jest odwiedzana przez niejedną z nas. Przedstawiamy kilka ciekawostek na jej temat!

1. Zmiana nazwy 

Pierwszy sklep tej marki otwarto w Hiszpanii, w La Corunia prawie 50 lat temu, a dokładnie w 1975 r. Początkowo jego nazwa miała brzmieć Zorba, ale okazało się, że istnieje pub o tej samej nazwie, więc zdecydowano się na wprowadzenie zmiany.

2. Siedziba sklepu

Główną siedzibą Zary nadal pozostaje Hiszpania. W tym też kraju znajduje się siedziba produkcyjna aż połowy asortymentu. Około 26 procent pozostałych ubrań szyje się w innych częściach Europy, a resztę na innych kontynentach.

3. Kolekcja stworzona z kopii

Pierwszy sklep Zara w swoim asortymencie posiadał kopie popularnych marek. Dopiero w późniejszym etapie projektanci postanowili objąć inną drogę i doszkalali się, uczestnicząc w pokazach znanych domów mody. Śledzili trendy i wykorzystywali je w tworzeniu swoich propozycji. Do dzisiaj kolekcja Zary znana jest z tego, że wiele ubrań przypomina asortyment znanych projektantów.

4. Powierzchnia

Główna hala produkcyjna Zary ma ponad 500 tysięcy metrów kwadratowych. Tak duża powierzchnia jest wynikiem niebywale szybkiego tempa produkcji – firma wytwarza aż 800 milionów sztuk ubrań rocznie. W konsekwencji pracownicy muszą poruszać się po hali… rowerami.

5. Cena materiałów

Polityka firmy zakłada użycie taniej tkaniny. Jej cena wynosi około 20 zł za metr. Co ciekawe, nie wpływa to na ceny ubrań w salonach, bo tam pozostają one dość wysokie w porównaniu do innych sieciówek. 

 6. Sklep jako członek wielkiej korporacji

Zara jest jednym ze sklepów wchodzących w skład ogromnej korporacji Inditex. Należą do niej również inne znane sklepy, takie jak Bershka, Pull&Bear czy Stradivarius. 

 7. Sposób na reklamę

Ciekawą strategią Zary jest otwieranie swoich sklepów nieopodal salonów znanych marek. Dzięki temu firma nie potrzebuje reklamy, żeby przyciągnąć klientów.

 8. Właściciel sklepu

Założycielem Zary jest Amancio Ortega. Jest to człowiek należący do czwórki najbogatszych ludzi na świecie. Jego majątek wynosi 64,5 miliarda dolarów.

 9. Tempo pracy

Pracownicy Zary pracują w bardzo szybkim tempie. Cały cykl przepływu produktów wraz z wypuszczeniem nowych projektów w sklepie zajmuje około 14 dni.

10. Cena jednego z punktów

W 2012 roku Zara zapłaciła 324 miliony dolarów za to, by otrzymać pozwolenie na otwarcie sklepu na Piątej Alei w Nowym Jorku.

Zdj. główne: Highlight ID/unsplash.com

Izabela Gębczyk
autor2112@bluewhalepress.pl

Moda to przede wszystkim zabawa – takie hasło towarzyszy jej na co dzień.

ZostawKomentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *