Polecamy

Skutecznie pozycjonowane biuro podróży – czy jest godne zaufania?

|
|
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Oczywistym jest, że kiedy planujesz wybrać się na wakacje, poszukujesz wiarygodnego i zaufanego biura podróży. Jeśli masz wątpliwości, czy tym firmom, które są bardzo dobrze wypozycjonowane w Google, faktycznie warto powierzyć swoje pieniądze, przeczytaj nasz artykuł. 

Podstawy SEO 

To, jak wysoko w wynikach wyszukiwania wyświetli się dana strona internetowa, zależy od SEO. Search engine optimization, czyli optymalizacja wyszukiwarek internetowych, to szereg procesów, które mają za zadanie poprawić widoczność witryny w Google oraz zwiększyć na niej ruch. Obecnie jest to na tyle istotna kwestia, że nie ma szans, by najwyżej wyświetlane strony znalazły się tam przypadkiem. 

Przede wszystkim dlatego, że proces pozycjonowania jest czasochłonny i skomplikowany, ale także ze względu na działania Google. Firma dokłada bowiem wszelkich starań, aby wyniki wyszukiwania jak najlepiej odpowiadały zapytaniom odbiorców. Sprawdźmy więc, dlaczego skutecznie pozycjonowana witryna biura podróży jest godna zaufania.

Intencja wyszukiwania

User intent, czyli po polsku intencja wyszukiwania czy też zamiar użytkownika, to jeden z najważniejszych czynników w SEO. Google stara się tak dopasować wyświetlane witryny, aby klient od razu uzyskał wartościową odpowiedź i otrzymał pożądane informacje. Algorytmy sprawdzają więc słowa kluczowe, jakość tekstu, metadane oraz inne czynniki.

Dzięki temu, kiedy wpiszesz „wycieczka do Dubaju”, faktycznie pokażą Ci się oferty wycieczek, a nie wpisy blogowe o atrakcjach w Dubaju. Tak samo po wyszukaniu „biuro podróży Sochaczew” dostaniesz w odpowiedzi firmy z Sochaczewa, a nie z Warszawy czy Katowic.

Wysoko pozycjonowane witryny są więc dobrze zoptymalizowane pod search intent, a co za tym idzie, nie zawodzą użytkowników i gwarantują szybkie zdobycie pożądanych informacji.

Troska o pozycję

Kolejna kwestia to stałe monitorowanie strony pod względem SEO, by nie spaść w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google często się zmieniają, sama sieć również jest dynamiczna, dlatego jeśli firmy chcą być dobrze wypozycjonowane, muszą dbać między innymi o:

  • Stałą kontrolę słów kluczowych: ich współczynnik klikalności, pozycję witryny po wpisaniu danej frazy itp., 
  • Wysoką wydajność strony i jej szybkie ładowanie,
  • Częste publikowanie nowych treści, które są wartościowe oraz spełniają określone kryteria,
  • Pozyskiwanie opinii użytkowników,
  • Implementowanie danych strukturalnych. 

W wielu przypadkach, kiedy firmy nie wiedzą, jak skutecznie pozyskać wartościowe linki zewnętrzne, dobrze optymalizować tekst i zdjęcia czy też walczyć z duplikacją treści, korzystają z usług zewnętrznych. Zlecanie działań SEO specjalistycznym agencjom jest oczywiście płatne, więc siłą rzeczy – kiepskiej jakości, źle prosperujące biura podróży nie mogłyby pozwolić sobie na taki wydatek. 

Czas gra rolę 

Zdobycie wysokiej pozycji w wyszukiwarce trwa dość długo. Po zoptymalizowaniu strony pod SEO efekty nie pojawią się następnego dnia czy za tydzień. Zwykle zajmuje to od sześciu miesięcy do nawet roku. Witryny, które pojawiają Ci się w przeglądarce po wpisaniu danego zapytania, muszą więc już od dłuższego zajmować się pozycjonowaniem. Oczywiście mowa tutaj o organicznych wynikach wyszukiwania, a nie o płatnych reklamach. Takie firmy są więc aktywne, mają budżet i odpowiednie zasoby.

Czy warto więc zaufać? 

Krótko mówiąc – tak. Od momentu, w którym Google zaczęło rozszerzać swoje algorytmy i bardzo dokładnie sprawdzać zawartość witryny przy nadawaniu jej konkretnej pozycji, inwestowanie w działania SEO dla nierzetelnej strony po prostu się nie opłaca. Zarówno pod względem kosztów, jak i poświęconego czasu. 

Kiedy szukasz biura podróży, możesz więc mieć pewność, że firmy z wysoką pozycją w Google są wiarygodne. Pamiętaj jednak, aby zapoznać się z różnymi ofertami, także przedsiębiorstw na niższych miejscach. Jest to bowiem na tyle popularna branża, że bardzo wiele osób ubiega się o podium. 

Fot. Christina @ wocintechchat.com/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Maksymilian 26.01.2022

    Myślę, że tak, każda strona pozycjonuje się w swojej branży, każdy walczy o wysoką pozycje w wyszukiwarce, naturalnym jest, że ktoś musi zajmować pierwsze, drugie, trzecie,dziesiąte miejsce co nie oznacza, że są nie godne zaufania. Pozycjonowania stron https://boo.pl/pozycjonowanie-stron/ tak działa, że przez jakiś czas jesteś na jakiejś pozycji lecz przez chwile nieuwagi spadasz w dół, konkurencja nie śpi, dlatego przy wyborze biura podróży dobrze jest się zapoznać z przynajmniej pierwszą stroną wyników wyszukiwania dla sprawdzenia oferty, niekoniecznie pierwsza pozycja wyszukiwań jest dla ciebie najlepsza.

  • Nadia 25.02.2022

    Może to mocno subiektywne spojrzenie, ale wydaje mi się, że ktoś, kto miałby na celu pozycjonowanie strony, która nic sobą nie reprezentuje, działałby bez sensu. Ten proces trochę trwa, strona nie stanie się topem w Google od razu po naciśnięciu – wykonaj audyt seo. Jeszcze inna kwestia to samo Google, jego algorytm i kontrola jakości – na szczycie nie ma stron bezwartościowych i to w pewien sposób, zawsze powinno dźwięczeć nam z tyłu głowy, kiedy pojawiają się wątpliwości co do zaufania danej witrynie.

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Branża mody znowu pokochała brzydkie buty. Sprawdź, jakie modele warto kupić na przełomie lata i jesieni
|
Branża mody znowu pokochała brzydkie buty. Sprawdź, jakie modele warto kupić na przełomie lata i jesieni
Moda lubi eksperymenty i ekstrawagancje Poznaj modele butów, które już są, albo niebawem będą prawdziwym hitem.
Oto historia jednej z najpopularniejszych torebek na świecie
|
Oto historia jednej z najpopularniejszych torebek na świecie
Poznaj historię Chanel 2.55.
Kiedy suplementować probiotyki?
|
Kiedy suplementować probiotyki?
Jelita często nazywane są „drugim mózgiem”, ponieważ podobnie jak mózg, regulują pracę wielu narządów w naszym organizmie.