Skandynawskie marki modowe szturmem wkraczają na polski rynek. Zachwycają swoją oryginalnością i niekonwencjonalnym podejściem do mody. Co jeszcze warto o nich wiedzieć?
Pierwszą z omawianych marek wprowadzono stacjonarnie na polski rynek w 2019 r., kiedy otwarto jej sklepy w Katowicach i Krakowie. Monki powstała w 2006 r. jako marka z portfolio grupy H&M. Ubrania mają łączyć ze sobą skandynawski styl z azjatycką modą uliczną.
Twórcy starają się również szerzyć ideę body positive, by każda kobieta czuła się dobrze we własnym ciele. Dlatego też na stronie oficjalnego sklepu znaleźć można zakładkę z poradami od psychologów, a kobiety ubierające się w Monki i chcące pokazać, że są dumne ze swojej sylwetki, tagują swoje stylizacje na instagramie hashtagiem #monkistyle.
Kolejna marka spod szyldu grupy H&M. Została założona w 2020 r. a jej sklep stacjonarny pojawił się również w Polsce. Stawia na inspiracje stylem młodych ludzi i streetstyle. Słynie z basicowych ubrań, utrzymanych w minimalistycznej estetyce, takich jak t-shirty, bluzy z kapturem, ramoneski czy jeansy, a także bieliznę, kostiumy kąpielowe oraz biżuterię. Uzupełnienie kolekcji stanowi odzież z geometrycznymi i malarskimi printami, nawiązująca do estetyki lat 90. Marka również wspiera ruch body positive, tworząc kampanie, które zachwycają swoją naturalnością.
Duńska marka, łącząca w sobie niebanalny styl z drobnym, rockowym zacięciem. Stanowi odskocznię od topowych światowych trendów, ale mimo to ubrania tworzą niebanalny styl, inspirowany miejskim życiem i uliczną modą. Odzież charakteryzuje minimalizm i pełna klasy skromność. Założycielka i projektantka Gestuz, Sanne Sehested, głosi, że nie ma jednego wspólnego i słusznego wyznacznika kobiecości. Swoimi ubraniami stara się ona podkreślać siłę kobiet i wspierać je w kreowaniu własnego wizerunku.
Marka uwielbiana przez Maffashion, Kasię Tusk i Julię Wieniawę. Zaopatrzymy się w niej w basicowe t-shirty, kwieciste kombinezony, jeansowe szorty czy oversizowe płaszcze, a także w dodatki takie jak biżuteria, apaszki, okulary przeciwsłoneczne i buty. NA-KD słynie z zawrotnego wyłapywania wszystkich modowych trendów i reagowania na potrzeby swoich klientek.
Kolejna marka modowa została założona w Norwegii w 1973 r. Zaczynała od tworzenia damskich jeansów, lecz stały się one tak popularne, że firma rozszerzyła swoją ofertę. Klientkami marki są kobiety, które cenią sobie minimalizm i prostotę skandynawskiego stylu. Bik Bok projektuje zarówno klasyczne ubrania w stylu basicowym i denim, jak i sukienki na specjalne okazje.
Wood Wood to duńska marka, założona w 2002 r. w Kopenhadze przez Karla-Oskara Olsena i Briana SS Jensena. W swoich kolekcjach stara się łączyć high fashion, sport i street wear z kulturą, sztuką i muzyką ludzi młodych. Sami właściciele mówią, że starają się łączyć świadomą modę z ulicznymi korzeniami.
Najstarsza z omawianych marek modowych, została założona w 1903 r. Tworzy ubrania uniwersalne i ponadczasowe. Część z nich jest w stonowanych barwach i o klasycznych fasonach, jednak znaleźć można również np. bajkowe suknie wieczorowe. Kolekcje Tiger of Sweden można często oglądać w renomowanych czasopismach modowych.
Ta kopenhaska marka łączy w sobie ponadczasową elegancję wraz z miejską nonszalancją. Znajdziemy w niej odzież o prostych krojach. Marka używa wyłącznie tkanin wysokiej jakości, a modne wzory sprawiają, że bez problemu skomponujemy z nich ciekawe stylizacje, wpisujące się w panujące trendy.
Marka powstała dzięki potrzebie stworzenia sukienek idealnych na wieczorne wyjścia. W kolekcji znajdziemy kreacje z hiszpańskim dekoltem, bufiastymi rękawami oraz wyciętymi plecami. Całości dopełniają kwieciste wzory, które przypominają przełom lat 70. i 80. Ubrania zachwycają swoją ekstrawagancją i nie można koło nich przejść obojętnie.
Przeczytaj też: Skandynawki wiedzą, że te 3 elementy biżuterii gwarantują sukces każdej stylizacji
Zdjęcie główne: Claudio Lavenia/ Getty Images Entertainment/ Getty Images