Mimo że polskie drogerie są świetnie zaopatrzone, wciąż istnieje sporo marek, których nie znajdziemy na ich półkach. Oto najciekawsze firmy kosmetyczne popularne poza Polską, które warto znać!
Marka kosmetyczna, która powstała w 2013 roku, skupia się na produktach do pielęgnacji włosów. Pomysłodawczynią Gisou jest Negin Mirsalehi – holenderska blogerka modowa, która ma miliony followersów na Instagramie. Flagowym produktem jest olejek do włosów Honey Infused, który, dzięki zawartości miodu w składzie, doskonale regeneruje i nawilża kosmyki aż po same końce.
Charlotte Tilbury to osobowość dobrze znana prawdziwym fankom makijażu – nie bez przyczyny, gdyż jest ceniona przez gwiazdy światowego formatu. W 2013 roku pod własnym imieniem i nazwiskiem stworzyła markę kosmetyczną, która błyskawicznie odniosła wielki sukces. Charlotte mogła wykorzystać swoje ponad 20-letnie doświadczenie w branży, opracowując piękne kolory pomadek i cieni do powiek, czy świetnie wchłaniające się w skórę fluidy. Do wiernych miłośniczek brandu Charlotte Tilbury należy m.in. Meghan Markle, Gwineth Paltrow, Miranda Kerr, czy Salma Hayek.
lilah b. to wyłącznie wegańskie kosmetyki oparte na bogatych, naturalnych formułach (wiele produktów zawiera dobroczynny dla skóry aloes). Ideą firmy jest podkreślenie za pomocą makijażu naturalnego piękna każdej kobiety. Założycielka Cheryl Yannotti Foland podkreśla, iż nie liczy się ilość posiadanych kosmetyków, a ich wielofunkcyjność. Zachęca sympatyczki swoich produktów do makijażowego minimalizmu i uproszczenia pielęgnacyjnej rutyny.
Freck Beauty to marka powstała z myślą o przebojowych i charakternych kobietach, które wiedzą, czego chcą od życia. Założycielką jest Remi – ambitna Amerykanka, którą do stworzenia brandu zainspirował klimat wschodniego Los Angeles. Do prawdziwych bestsellerów marki zalicza się m.in. serum z kaktusem Lil Prick oraz żel do mycia twarzy On Repeat.
Kosas to kolejna amerykańska firma kosmetyczna, jej pomysłodawczynią jest Sheena Yaitanes. Pierwsze receptury zostały opracowane w 2015 roku w kuchni Sheeny, która nie mogła znaleźć idealnej dla siebie szminki oraz podkładu z dobrym składem. Dziś miliony Amerykanek mogą wybierać z szerokiego wachlarza kolorów pomadek, fluidów, cieni do powiek w płynie i korektorów Kosas.
Za koncept Glossier odpowiada była blogerka Emily Weiss. Chciała stworzyć markę oferującą kosmetyki pielęgnacyjne, które są w stanie dosłownie zastąpić makijaż. Marka skupia się na kobietach, które pragną rozświetlić cerę, wyglądać młodzieńczo i świeżo, bez efektu przerysowania. W skład bogatego asortymentu Glossier wchodzą m.in. rozświetlacze, produkty do stylizacji brwi, cienie do powiek, róże do policzków.
Lush to marka kosmetyczna, której najbardziej rozpoznawalnymi produktami są kule do kąpieli (jej twórcami są Mark Constantine i Liz Weir). Co wyróżnia te musujące bomby? Intensywne zapachy, zachwycające kolory i naturalny, wegetariański lub wegański skład. Warto podkreślić, że każda kula jest ręcznie robiona, dzięki czemu co roku sprzedaż bomb liczona jest w milionach. W ofercie Lush znajdziemy też szampony i odżywki w kostce, perfumy, toniki, kremy, olejki do kąpieli, produkty do stylizacji, maski do twarzy i ciała, peelingi, kosmetyki do makijażu.
Ostatnia marka wciąż niedostępna w polskich drogeriach to True Botanicals stworzona przez Hillary Peterson. Walka z rakiem tarczycy zmotywowała kobietę do opracowania własnej linii kosmetyków opartych na bezpiecznych i naturalnych składach – przyjaznych dla ludzi i środowiska. Produkty True Botanicals są bogate w peptydy roślinne, ceramidy oraz oleje – pożądane w kosmetykach składniki o zbawiennym wpływie na naszą skórę.
Przeczytaj też: Cztery włoskie marki beauty, które warto przetestować na własnej skórze
Zdjęcie główne: Orawan/ stock.adobe.com