• Please insert widget into sidebar Customize Left Home 5 in Appearance > Widgets
  • Please insert widget into sidebar Customize Righ Home 2 in Appearance > Widgets
pexels-jess-vide-4609300

Pływanie to sport dla każdego, niezależnie od wieku i umiejętności. Podobnie jest z korzyściami zdrowotnymi, które daje czas spędzony na basenie. Poznaj główne zalety tej aktywności.  

1. Modeluje sylwetkę

Pływanie stanowi świetną metodę na zrzucenie nadprogramowych kilogramów. Podczas aktywności fizycznej wykonywanej w wodzie dochodzi do spalania dużej ilości kalorii. Jednocześnie pływanie korzystnie wpływa na sylwetkę. Ze względu na zaangażowanie do pracy wszystkich grup mięśni, przyczynia się do ich rozbudowania i wymodelowania ciała. Sylwetka staje się w ten sposób smuklejsza i bardziej wysportowana. Wodnym aktywnościom zawdzięcza się zatem zdrowy i atrakcyjny wygląd. 

2. Poprawia kondycję

W trakcie spędzania czasu na basenie w ruch wprawione zostaje całe ciało. W porównaniu do uprawiania innych sportów, na przykład biegania, kiedy to największy nacisk położony jest na mięśnie nóg, pływanie pozwala zaangażować o wiele więcej partii mięśni. Ma to e pozytywny wpływ na kondycję, a także wytrzymałość. Więcej siły fizycznej przekłada się na inne aspekty życia, sprawiając na przykład, że wolniej się męczysz i masz więcej motywacji.

3. Jest dobre dla kręgosłupa

Jedną z głównych grup mięśni, które pracują podczas pływania, są te związane z kręgosłupem. Co ważne, sporty wodne nie wpływają na ich obciążanie. Aktywność w wodzie wzmacnia je, a tym samym ma zbawienny wpływ na postawę. Nie bez przyczyny chodzenie na basen jest polecane przez fizjoterapeutów. Może być częścią różnego rodzaju rehabilitacji. Pomaga redukować wady kręgosłupa zarówno w przypadku dzieci, jak i dorosłych. Jest doskonałym rozwiązaniem dla osób, które mierzą się z dolegliwościami tej partii ciała ze względu na siedzący tryb życia. Na pływalnię powinni również wybrać się cierpiący na bóle stawów i różnego rodzaju kontuzje. 

4. Wspiera pracę układu oddechowego

Już na pierwszych zajęciach z pływania obowiązkowym ćwiczeniem jest nauka odpowiedniego oddychania pod wodą. To niezwykle ważny element tej aktywności fizycznej. Pływanie bardzo pozytywnie oddziałuje na układ oddechowy, ponieważ poprawia wydolność płuc. Oddychanie to jedna z najbardziej naturalnych czynności, jednak w codziennym życiu można spotkać się z wieloma problemami w tym zakresie, które należy redukować odpowiednimi ćwiczeniami. Świetny trening, dzięki któremu zadbasz o płuca, może odbyć się właśnie na basenie, gdzie poznasz odpowiednie techniki oddychania. 

5. Wspomaga układ krążenia

Pływanie doskonale pobudza i poprawia krążenie krwi, usprawniając cały układ krążenia. Praca serca wykonywana w trakcie ćwiczeń w wodzie pozytywnie wpływa na kondycję tego organu. Można w ten sposób znacznie zmniejszyć ryzyko niektórych chorób, w tym wystąpienia zawału, a w konsekwencji nawet przedłużyć życie. Pływaniu zawdzięcza się również redukcję zbyt wysokiego ciśnienia krwi, a także obniżenie poziomu cholesterolu.

6. Polepsza koordynację

Aktywność fizyczna w wodzie, która jak już wiesz, angażuje wiele partii ciała, służy ogólnemu rozwojowi. W trakcie pływania wykonujemy wiele ruchów. Znasz takie pojęcie jak multitasking? Podczas pływania trzeba pamiętać o wielu czynnościach jednocześnie, a do tego panować nad oddechem. Z pewnością nie jest to łatwe zadanie, zwłaszcza dla początkujących, lecz świetnie wpływa na sprawność oraz koordynację. Duży zakres ruchów w wodzie poprawia również giętkość i sprawia, że jest się bardziej zwinnym.

7.  Daje szczęście

Pozytywne skutki dla ludzkiej psychiki wynikające z pływania zostały już wielokrotnie udowodnione. Zresztą, aby się o tym przekonać, wystarczy wybrać się na basen. Zarówno podczas uprawiania tej aktywności, jak i w trakcie uprawiania wielu innych sportów, wydzielają się endorfiny, czyli hormony szczęścia. Skupiając się na pływaniu, można zapomnieć o codziennych problemach, pozbyć się nadmiernego napięcia mięśni i obniżyć poziom stresu. Mówiąc krótko, znaleźć chwilę dla siebie i się zrelaksować. To idealna metoda, aby zadbać o dobre samopoczucie, sprawić sobie przyjemność, a także poczuć się lepiej i przede wszystkim zdrowiej.

Przeczytaj też: Jazda na rowerze – dlaczego warto regularnie wsiadać na dwa kółka?

Zdjęcie główne: Jess Vide/ pexels.com

Paulina Grzyb
autor8454545@bluewhalepress.pl

Od zawsze bliskie jest jej słowo pisane – począwszy od pasji do czytania, aż po rozpoczęcie pracy w copywritingu. Oprócz marketingu internetowego, interesuje ją odkrywanie świata oraz śledzenie trendów w modzie. Prywatnie uwielbia gotować, a z aktywności najchętniej wybiera rower i wędrówki po górach.

ZostawKomentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *